Postări populare

miercuri, 9 ianuarie 2013

Mic dictionar explicativ II


Well, timpul trece, Maya creste si, odata cu ea, incep si tentativele de cuvinte sa se inmulteasca. De la ultima povestire seria de nu a crescut. S-a facut o mica egoista care nu da nimic in afara de apa. Macar sa nu murim de sete, ca de foame....dupa ea potopul..fereasca sfantu' sa imparta ceva. Maya imi dai si mie ...? Raspunsul e invariabil NU sau pur si simplu incepe si sa ratzoie la tine pe limba doar de ea stiuta. Anyway, sa continuam dara cu micul nostru dictionar care poate va folosi si altori tineri parinti care vor sa inteleaga ce le debiteaza odrasla ( am dubiile mele dat fiind faptul ca fiecare copil se exprima intr-un mod unic ).

        A inceput sa zica si da..dar intr-un fel ciudat ca suna cam asa: Maya faci pipi? DAU..dau are doua intelesuri..odata e pe post de DA vreu/fac..odata e pe post de DA-MI..asta cand uita de faimosul Na na na. Apropos de na na na, intr-o zi se duce repede dupa maicasa in baie si incepe pe sa ceara si ea sa se spele pe maini cam asa : na ..na ..naaaaaaaaa, dar zis pe un asemenea ton ca aveai senzatia ca e sfarsitul lumii daca nu se intampla. Un ton ragusit, rugator, intepat si poruncitor in acelasi timp. Daca le puteti combina pe astea ajungeti la ce incerc eu sa sugerez aci.

         Acum, daca ii este foame incepe : Papau ( inca nu mi-e clar daca e papam sau papau, dar eu il aud ca papau ).Maya papam? la care ea : NU. Hmm..Maya, mancam? Raspuns : cale? unde cale = mancare. Deja stim sa cerem de mancare in doua feluri :)

         In seara de 31.12 anul ce trebuia sa vesteasca faimosul sfarsit al lumii, ne-a facut un cadou. In timp ce statea la olita, incerca sa se si incalte..cumva contorsionat asa..daca piciorul ar fi fost de guma ar fi fost perfect. Si pentru ca nu ii iesea, aud : calti? ..draga de ea ma ruga sa o incalt. 

       Daca vorbesti cu ea odata incepe ..si mami si tati si bebe si ai bla bla bla ( limba de ea stiuta). Astept sa creasca un pic mai mare sa inteleg ce face masa cu tasu cu bebe ( care e ea ) si cu ai, unde Aiii = Igor = bunicu. Nu vad legatura intre nume si apelativ, dar asa ii zice Maya.

      Deeei - inca nu ne este clar daca este 2, sau 3, sau alt cuvant. Cert e ca daca incepi sa numeri cu ea pana la 5 ea il tot arunca pe deeei. cinci = shishi sase=shashe sapte = sapte si ne oprim..o sa singura data a zis si opt dar dupa aceea cred ca s-au terminat bateriile.

      shina - nu este bashina asa cum v-ati astepta ci este masina. nu asa= nu asa..daca nu ii place ce faci, sau crede ca ea face mai bine incepe o intreaga polologhie cu nu asa in fata, acompaniata de o gestica foarte complexa de si cel mai retard om intelege ca e gresit.  

     chi - se refera la cheie pe care mai nou stie sa o bage corect in broasca de am ramas mut. 

     Ce mai face mai nou? Nu mai stiu daca v-am zis ca a inceput sa faca la olita, dar acum a inceput sa se trezeasca si noaptea sa ceara ( lucru de care sunt foarte mandru ). Si cand se trezeste ea sa vrea la olita, presupun ca si vecinii mei simt nevoia sa faca acelasi lucru. Maya mea incepe ca o cioara sa urle in somn : kaaaaaaaaaakaaaaaaaaaaaaaaa, kkkkkaaaaaakaaaaaaa. Imaginati-va ca intr-o seara eram in sufragerie, ne uitam la film cu sonorul dat destul de tare incat sa se auda de la etajul 5 ( noi stam la 6 )si am auzit cu cerea. Macar o aude tot poporul si putem reactiona la timp. Cam atat pentru moment. Pana la urmatorul post Paaaaaa

Niciun comentariu: