Postări populare

luni, 29 aprilie 2013

Maya "celeta" cainele si halelala

Ola,
De cand a facut Maya doi ani a inceput si o prima etapa in procesul de scolarizare ca sa zic asa..a inceput sa mearga la gradi..cam asa ca stirbii..dinte pauza lipsa gaura teren viran..mai exact o saptamana la gradi, 3 acasa cu mucii in batista.
Una peste alta a inceput sa ii placa, drept pentru care cand ma duc/mergem sa o iau/luam, de la :
"Taaaaaaaaaaaaaaatiiii!!" fuga fuga la mine in brate sa plecam repejor acasa, am ajuns la "Taaati- hihi!!" si vazut de ale ei..mai exact un refuz categoric de a pleca de la joaca. O momesc doar cu " utza utza" si ca " ce pa" ( adica mergem pa ) cu masina. Mai lipseste sa iau si un codru de paine sa ii arunc firimituri ca sa se tina dupa mine.
Ca orice copil, are simpatii si antipatii..acuma antipatiile nu ma jeneaza asa de tare, insa cand intre simpatii apare un anume individ " Lalesh" - Raresh, incep sa am o problema. Si daca l-ar tine de simpatie doar la gradi ar mai fi cum ar mai fi, insa cand incepe si acasa sa strige dintr-o data.." Lalesh...Lalesh"..parca parca incep sa ma zbarlesc tot..
Anyway, ma consolez cu gandu' ca e doar o faza si ca mai am macar 25 de ani de liniste =))

De curand ne-am hotarat sa ii cumparam o tricicleta d-aia pentru copii mici..cu una bucata batz de impins pe post de carucior or something. Zis si facut: mers luat kinderu' de la gradinita si oprit la magazin sa luam/alegem tricicleta. Toate bune pana in momentul in care am zis sa o urcam pe Maya pe oricare din tricicletele care ne-ar fi facut cu okiu'. Mai cand s-a pus pe un zbierat, nu stiam ce sa fac mai intai, sa o iau la fuga, sa o urechez, sau sa ignor si sa imi vad de ce venisem acolo. Usor, usor, s-a dat insa pe brazda si i-a placut o tricicleta albastra ( se vede ca e ruda cu maica-sa si cu mine..incepe sa aibe oroare la roz...ceea ce nu e asa rau ).
Dupa ce am achitat noua "jucarea" am plecat spre parc, Maya evident pe noua ei jucarie, cantand, vorbind mai mult singura sau cu prietenii imaginari.  Toate bune pana am ajuns in parc, cand, deodata pune picioarele jos cu frana cu tot de am vazut-o practic muscand din ghidon ( de mentionat ca inca nu pedaleaza, abia abia o fac sa tina picioarele pe cele doua pedale ), se da repede jos si incepe " pigi- pigi io celeta" - adica imping eu , imping eu bicicleta. Ok, hai sa vedem..si o las sa impinga la tricicleta, mergand pe langa ea, sa apuc sa o prind daca are tendinta de a se duce pe burta, sa nu isi rupa dintii de asfalt. Mergem ce mergem si la un moment dar, pe o banca doi moshuleti cu o caricatura de pechinez intre ei..bine era asa un fel de corceala intre pechinez si salam mergator ( shoricar ). Cum ajungem in dreptul lor, fi-mea brusc lasa bicicleta si se repede asupra cainelui, asa cam ca un vultur, cu mana stanga ridicata mult deasupra capului, de nu stiam daca se duce sa ii dea una in cap, sa il mangaie sau sa ii sperie pe moshi. A fost asa rapida in ciuda faptului ca e buzdrunica de nici n-am apucat sa reactionez. Norocu' a fost ca "dulaul" nu s-a sezizat in urma " capacului " luat peste dovleac ( ca pana la urma in dorinta de a-l mangaia - a iesit mai mult asa o lovitura data din fundu' curtii ), moshuletii au inceput sa rada si totul s-a terminat cu bine. Iau " fiara" de langa bietu animal, si mergem sa ne dam in diverse printre care si pe un fel de calutz pe arcuri, Genu' ala de jucarea pe care te pui si dai in batzait pana iti vine inapoi si ce-ai mancat saptamana trecuta.
Si cum se dadea fi-mea asa fara nici un fel de grija, iata se apropie cu o naframa in varf de batz, o fatuca mai mare. Nu statea saraca la coada sa calareasca tentativa de cal, insa tare ar fi vrut sa dea o tura cu bicicleta. Si cum dadea ea tarcoale asa, fi-mea odata lasa calu din mana, se intoarce batzoasa la fetita cu aratatoru' amenintator spre ea si incepe pe un ton ce nu lasa drept la replica : " Lasa...lasa ..LASAAAAA!!! " - ceva ce eu as traduce cam asa: Ia mana, tu n-auzi sa iei mana???!!! Ia mana, 'tu-tzi D-zeii matii!!!.
Evident a aparut si o mamica/bona ca din pamant, a luat copila de acolo, moment in care Maya se intoarce triumfatoare spre mine, pune mainile la loc pe calutz, si arunca zambind un " Ashaaaaa"!! Evident m-a pufnit rasu' si am pupat mica egoista!

Un alt episod haios, a fost cand am iesit sa ne plimbam ( daca nu ma insel eram chiar in drum spre magazinu' cu biciclete ), cand trece pe langa noi un "baetzash" cu maicasa de-o mana si cu o punga de pufuleti in alta. Fi-mea " nici buna nici 'te-ncur" , din mers, intinde mana si smulge punga de pufuleti a baietului, moment in care eu si maica-sa ramanem interzisi, iar mama copilului da sa rada. Va dati seama ca nu stiam daca sa ne amuzam sau sa intram in pamant de rushine mai ales ca femeia a tinut mortis sa luam cadou o alta punga de pufuleti, si nu s-a lasat pana nu am si primit-o. Mananca fi-mea si pietre daca ii dai.
Toate ca toate, da are niste faze in ea de ramai mut de multe ori!
Revin cu alte povesti curand.

Niciun comentariu: