Postări populare

marți, 6 decembrie 2011

...cu si despre francezi..

Well, de vreo luna am schimbat Germania pe Franta...am dat walldorfu' pe Paris..cand s-a produs schimbarea m-am bucurat..ma gandeam ca vad si eu lume pe strada dupa ora 6...ca mai vad Parisul care mi-a placut..nu m-a dat pe spate dar mi-a placut destul de mult...ca mananc un raclette de exceptie..etc..
Ei bine nu a fost chiar asa..lume dupa 6 seara am vazut..mai multa decat mi-as fi dorit :)...Parisul seara nu e o atractie drept urmare nu m-am aventurat pe nicaieri..iar de raclette nu mai zic..a ramas un vis.. in schimb...
..la servici ( loc civilizat...cu oameni educati..si cu pretentii de la ei insisi) am avut primul soc..Ma duc si eu ca omu la buda sa scutur sarpele cu floconi si ca un om bine crescut care este eu, ridic capacu'..moment in care realizez ca e ceva gresit in poza..shushu pe jos..shushu pe pereti..shushu pe capacu colacului...oriunde numa in buda nu..ma uit la ..mini me si ma prind ca e in regula..pe mijlocu' pisoarului..Mah de da-ma dracu' ce m-am speriat am crezut ca am dat eu drumu la tsunami..ai dracu' le e lene sa isi orienteze directia de scurgere.
Alt fapt..citeam pe blogul unei colege de liceu, stabilita in Paris ca dimineata e o adevarata aventura sa mergi cu metroul..ca sa intri in metrou tre ori sa fii shpeedy gonzalez ori sa fii foarte suplu..ori amandoua..noroc ca m-a facut mama sportiv si ma misc repede..nu mai sunt asa de suplu dar inca pot sa merg pe dunga..Asta e partea rea..partea buna e insa, ca metroiu vine odata la 3 minute deci pana si cei mai dolofani au sanse sa isi gaseasca un loc in venerabilul metrou liliputan din a 10-a 11-a incercare.
Fapt..un supermarket nu prea mare are cel putin 4 feluri de case: casa pentru handicapati ( aici sunt cele mai mari cozi desi daca te uiti la lume cu okiu liber nu prea te prinzi), case pentru 3 articole, case pentru plata cu cardu', casa pentru lenesi care vor home delivery etc..daca ar tine cineva cont de ele..n-ar fi rau..insa p..a mea si-un vraf de oo cum te prinde sa te ploo ca fiecare face ce vrea muschiu lui.
Fapt..in 50 de ani populatia franceza va fi majoritar neagra, desi culmea, sunt un popor rasist si xenofob..
Fapt..hotelurile de 3 stele ( care in mod normal ar trebui sa fie decente) sunt niste hrube..okii in paispe' pe ce dati banii..s-ar putea sa ajungeti intr-o camera nu mai mare decat o buda in care ai si pat si buda si o imitatie de mobila la un pret decent de 150 de euro pe noapte ( noroc ca plateste firma..desi pentru moralu' meu nu plateste nimeni..am fost atat de deprimat ca ma dormit imbracat in prima noapte).
Fapt..desi aparent sunt educati si te saluta cand intri in lift chiar daca habar n-au cine esti, daca nu le convine ceva nu se sfiiesc sa te faca cu ou si cu otet desi nu ati mancat cu siguranta din aceeasi farfurie.
Fapt..70% din hoteluri cand faci o rezervare iti trag si banii de pe card sau cand ajungi sa te "gazezi" iti opresc o garantie mai mare decat valorea noptilor petrecute acolo..de ce?!!! am aflat dupa aia..cum dracu sa nu se sperie cand francezu' cand vine in deplasare si plateste 90-100 de euro pe noapte minim se simte obligat sa plece cu plasma din camera drept "suvenir"...si cica romanii au furat lebedele din viena..ma leshi?!!!
well..revin eu si cu alte noutati cand mai deschid oleaca ochii in juru' meu..
A +

Niciun comentariu: