Postări populare

duminică, 31 august 2008

Mysore...din jurnalul de bord a lu' moi


Cre' ca toate plimbarile mele or sa inceapa cu ceva in genu: "e ora x...se intampla y"..drept urmare iaca:
7:00 dimineata...suna ceasu'..il inchid si ma intorc pe partea cealalta...cateva secunde mai incolo sar ca ars din pat...e si 15 deja..damn deci nu au fost doar cateva secunde..ai sa imi bag, in 15 minute vine masina sa ne ia sa ne duca la Mysore si nu numa ca nu sunt gata da tre sa il mai trezesc si pe Cata. Ma duc val vartej in camera alaturata si urlu: Cataaaa hai ca e tarziu..!!!Omu deschide okii zice bine..eu ies din camera ma duc sa ma spal si sa ma imbrac..10 minute mai tarziu ma intorc evident sa vad ce si cum..Cata al meu se intorsese pe partea cealalta si dormea dus..: "Bah esti nebun??hai ca in 5 minute tre sa fim mancati si iesiti pe usa!!!" bine bine..se aude un mormait..ma duc inapoi la mine in camera termin tigarea inceputa verific tot ce am de verificat..mailuri conturi etc etc..si evident ma duc iar sa vad ce face Mister..dormea dus..am avut un deja vu..de data asta am tras de el aproape 10 minute pana sa se si dea jos din pat...noroc ca si soferul a intarziat asa ca am mancat linistiti. Se face aproape 8 asa ca purcedem la drum cu un mic stop sa o luam pe Bhavna (una din colegele mele de la curs...foarte mucalita de fel si de viata asa)..suntem franti de somn si pe mine ma incearca o mare durere de cap...in ultimele zile nu prea am dormit, ca a trebuit sa ma pregatesc pentru un mic examen, iar cata a muncit ca migu...parte din drum o dormim, parte ii nenorocim pe soferi cu un cd numa cu rock...gen metallica si iron maiden, si printre picaturi fotografu' lu' peste, aka moi, mai trage cate o poza pe ici pe colo cu diferite peisaje care par luate din filme. E ciudat totusi..satele prin care am trecut ca sa ajungem in Mysore, sunt ca si intindere adevarate orase..insa nu ca la noi sau ca in alte parti in Europa..aici gasesti un amestec de salbaticie cu modern, cu saracie si bogatie greu de descris..
E ca si cum omu a inceput sa construiasca in mijloc de jungla (de fapt chiar asa cred ca a si fost)..
First stop...o moscheie in apropiere de Mysore, construita pe la 1570 daca am retinut eu bine...frumoasa constructie..nu chiar in stilul clasic cu mii de turnulete, are chiar si piscina...bine acuma nu mai e functionala...inca doua opriri la o gradina imensa si foarte bine ingrijita ce are in mijloc mormantul lui Tipu Sultan si destinatia princeps, palatul din Mysore..e absolut huge...now we're talking..incepe sa mai semene un pic cu perla Marii Britanii..Insa interiorul la fel ca la celelalte palate vizitate..lasa de dorit..poate daca ar fi ingrijite corespunzator ar arata la adevarata valoare..adica fabulos..insa la cum se ocupa de ele...in 50 de ani s-ar putea sa nici nu mai fie altceva decat ruine..dar n-ai voie frate sa faci poze cu aparatul..daca vrei poze..ar fi bine sa ai in posesie un telefon destept cu o camera aferenta...
Evident am tras si acolo poze si nu m-am putut abtine sa nu mai dau o tura cu elefantul..mai intai insa a fost camila..nu arata la noi la zoo...mica si puchinoasa de nici nu-ti vine sa te urci pe ea de teama ca se darama sub imensa greutate de cateva zeci de kile..asta e inalta si supla si mi-e ca daca ii dai doua picioare o ia la fuga de nu te vezi..destul de inconfortabil totusi..asa ca nu m-a dat pe spate.Tot elefantul ramane favoritul meu mai ales ca de data asta am fost singur pe elefant, nu l-am mai impartit cu nimeni...si cireasa de pe tort..l-a sfarsit am putut sa pun mana pe el..iar bacsisul tot el l-a luat..foarte simpatic sa vezi cum isi intinde trompa dupa bani..bine asa a fost dresat insa ..simpatic..Am murit de cald, m-am bronzat doar pe o mana ca tractoristii de cand eram cu masina, iar capul mai mai ca imi explodeaza...ultima oprire a fost la zoo...desi mai aveam in plan niste cascade si un mare parc, insa ploaia nu a tinut cu noi..La zoo, a fost beton, animalele sunt ingrijite si marea parte sunt lasate cumva in aer liber..nu inchise in custi prea mici pentru marimea lor (nu ma refer la pasari, serpi sau maimute)..cel mai mult mi-a atras atentia un tigru alb care era absolut imens..futu-i daca doar as fi avut zoom 15 la aparat puteam sa il trag in poza cum tre..asa am prins o umbra de la 50 de metri cel putin..oricum m-am simtit ca un copil..am vazut prima data live, elefanti salbatici (absolut imensi fata de ce mai vazusem pana acuma), girafe, hippo, zebre si rinoceri..una peste alta a fost o zi placuta.
Am petrecut un Sf Alexandru inedit..m-au sunat prietenii de acasa, din spania, mi-au zis la multi ani cei de aici care au si stiut ca e ziua mea...cainele de acasa si cei din familie au lipsit ca totul sa fie perfect..
Ehh, nu le poti avea chiar pe toate..ma bucur ca sunt inca aici..mai am de invatat ...si inca multe de vazut iar aceste 3 saptamani au trecut ca trei zile..muuult prea repede...

Ultimul album...facut ieri
http://picasaweb.google.co.in/dragos.nanu/MysoreIndiaBalamucElefantiSiNoi

Niciun comentariu: