Postări populare

luni, 19 mai 2008

Flori de mar...

Deunazi, o tanara domnitza mi-a lansat o provocare simpla si totusi pe moment m-a pus in cap. "Descrie-mi un copac".Ce poate sa fie mai simplu decat asta? Radacina, tulpina si o coroana (nu e musai ca poa' sa fie si chel...ce copac la a doua tinerete n-ati vazut?) Ei bine, nu nene...ce pot eu sa scriu 2 vorbe 3 prostii? pot si chiar mai multe..drept urmare..flori de mar :)
De ce mar? in primul rand nu suna deloc rau...in al doilea rand, daca stau bine si ma caut prin materia cenusie ce se pare ca totusi e prezenta in cutia mea craniana, mi-aduc aminte ca puradel fiind la munte la matuse-mea am pus chiar eu un tinerel vlastar de mar in pamant...
Bine, pe vremea respectiva ma uitam la multe filme cu shaolin care il provoca pe ninja, cu bruce zis lee si alti ciuciunghezi care zburau prin copaci. Si ca orice, mare mascul in devenire (cred ca multi baieti au avut vise de genu asta cand erau de-o schioapa) imi doream sa ajung prin muntii din China sau Japonia sau orice alta tara de pe continentul Ciuciunghez (drepturile de autor asupra cuvantului nu-mi apartin dar ma amuza teribil) sa dau peste vreun batran crescator de muste care sa ma invete sa zbor ca Superman prin copaci. Si ca sa nu ma duc nepregatit, dupa fiecare film de gen vizionat, puneam frumusel burete in sosoni si incepeam sa sar in sus...de regula peste tanarul merisor plantat tot de mine..in mintea mea de mic luptator ninja ma si vedeam crescand ca fat-frumos intr-o luna ca altii in 10 ani si eu si copacu' si eu si copacu si iaca nah cum ajungeam sa zbor din copac in copac ca un mic Tarzan autohton. Intre timp de voie de nevoie anii au trecut, tot de nevoie cred eu mi-a mai venit mintea la cap ( dupa ce mi-am rupt fizicul de pamant cred si eu ca mi-a trecut orice vis de-a zbura din copac in copac), copacelul a devenit si el usor usor un mic mar in floarea tineretii lui.Si ce mar, frate...facea niste mere..."jegoase" le ziceam eu copil fiind...in ziua de azi ne-am dat dracu si il oripilam pe (al de sus sa il odihneasca) domnul Pruteanu , zicandu-i Golden. Eeeeee, pai normal ca Golden se vinde..."Jegos" mai putin.Pai asa si aratau, jegoase...oricat le spalai senzatia era aceeasi...dar ce mere...Doamne ce mere...dulci si acrisoare in acelasi timp, zemoase, parfumate de-ti mutau nasu' la ceafa...si galbene (nu coloarea aia hepatica..ci un galben intens..Golden sa zicem :P ) cand ajungeau la maturitate..noroc cu mandea..ca nu prea ajungeau..
Primavara cand inflorea micul meu mar era o poezie sa stai printre crengile lui (cam subrede..si el saracu' cam rahitic si nush dc ca i-am dat apa neinceputa si lapte de capra neagra in pruncie) si sa visezi la..povesti cu ninja..:). Rahitic rahitic..dar plin de flori asa ..avea o coroana bogata de si cel mai cel pom fructifer cred ca il invidia.
Mai tarziu cand incepeau sa se faca merele si erau aasa mici rotunde si tari (baaaaa ia nu va ganditi la alte prostii ca nu-i de glumit) evident ca le petit chinois uita sa mai coboare pe pamant la masa si baga in el ca spartu (nu ca acum ar face altfel :D )..
Insa anii au trecut, hotii si vardistii i-am jucat, pititea la fel printre frunzele marului meu (eu cu mine si iar cu mine ca nu prea aveam cu cine), matuse-mea s-a mutat de acolo si marul meu a ramas singurel.
In primii ani, nostalgia dupa anii copilariei petrecuti prin curtea respectiva, calare pe situatie prin toti pomii si dorul de merele mele jegoase, m-au facut adeseori sa ma opresc si sa privesc cu tristete la un loc si spre niste timpuri care nu or sa mai revina. Am vazut merii din nou facandu-se, parfumul florilor l-am simtit din nou...insa de data asta eram june prim, vesnic indragostit si florile de mar aveau alta semnificatie..
Trista a fost ziua cand intamplator trecand pe acolo, am vazut ca din micul meu copil si florile lui parfumate nu mai ramasese decat un ciot...semn al existentei lui..Odata cu el, si copilaria a trecut, si zburdalnicia la fel..acum ne perfectionam..zburam pe ceva mai delicat..din floare in floare nu din copac in copac..insa florile alea de mar ...asa ma pun pe ganduri uneori :)
Vazura-ti ca pot sa debitez mai mult de doua vorbe?:D
Alta poveste pe care o trecem la capitolul Ganduri...tarzii in noapte
C ya later..
P.S ...de la lume adunate apropo de copaci, flori, dragoste si alte alea..invitatie sa ascultati urmatoarea melodie :)
http://youtube.com/watch?v=a2g4Izox5TY

Niciun comentariu: